fredag 11 december 2009

Orsaker

Ibland berättar man saker som ska utmynna i förståelse. Man tror att det ska bli positivt och att förståelsen ska öka. Vilken jävla rullgardin det blir när det inte blir så, när man inser att det man berättar bara anses som löjligt.
Det är då jag bestämmer mig för att vara den jag alltid varit oavsett konsekvensen. Varför försöka, varför lämna ut om det ändå inte blir bättre. Jag trodde att om någon skulle förstå så var det du, men icke så så var det inte. Du fattade inte, fast jag verkligen trodde att du skulle göra det.

4 kommentarer:

Nina*S sa...

Vad har hänt? Inte Älsklingen väl?

Fröken Svår sa...

När jag läser inlägget så verkar allt så mycket större än vad det var.
Älsklingen är lika fantastisk som alltid, men vi är från olika planeter när det gäller kommunikation :)

Nina*S sa...

Övning ger färdighet heter det va?

Fröken Svår sa...

Ooojaa! :)