söndag 3 januari 2010

Hälsan

Man har väl skrivit eller sagt detta minst 300 ggr: Men nu måste det hälsosamma livet ta över.
Har man betalt en massa pengar för att förminska sin magsäck, och så går man UPP i vikt istället, då är det riktigt stora fel.
Jag kan enbart skylla på mig själv, det är inte kirurgens fel, eller dietistens fel eller jobbets fel eller Älsklingens fel. Det är MITT fel och jag är den enda som kan vända trenden.
Naturligtvis kommer jag behöva massa stöd och förståelse från Älsklingen, men han skulle ju aldrig medvetet försvåra för mig.

Det kommer bli en hemskt tid, för alla i min omgivning. Det blir så med avtändning, den är alltid hemsk oavsett vilket missbruk man ska hantera.
Det svåra med matabstinens är ju att mat är något man måste ha, man kan inte lägga av att käka. Däremot så måste jag välja de sunda alternativen, inte ha något tillgängligt här hemma som kan knuffa ner mig i avgrunden nå mera.
Det SKA gå!

Inga kommentarer: