måndag 21 september 2009

Bosättning

Hej, här är jag. Kommer ni ihåg mig?
Livet rullar på i lyckans tecken. Helgen har varit fantastisk, solen har lyst, kärleken bubblar inombords, storrensing av Älsklings lägenhet har börjat. Äntligen! Tycker vi båda, ser fram emot vårat gemensamma boende som vi ska forma. Vi tycker relativt lika i det mesta tror jag när det kommer till att anlägga ett hem. Får väl se var knorrarna kan sätta in.
Idag ska vi på en lägenhetsvisning, mest på skoj. Men då blir man nog ännu ivrigare att hitta den där större, mysiga lägenheten vi vill ha.
En promenad i solskenet igår gjorde oss båda övertygade om att vi ska bo kvar på min sida av stan. Grönt och skönt är det här!
Annars så är jag en trött tant på kvällarna. Jag som i så många år varit en nattuggla som haft svårt att sova. Nu är jag trygg och älskad och somnar som en klubbad säl så fort jag nuddar kudden. Till Älsklingen förtret tror jag, han skulle nog vilja hångla lite på kvällskvisten. Men, det får vi liksom göra andra tider på dygnet!
Inga moln på himlen, förutom i natt när jag drömde en hemsk dröm att Älsklingen bara försvann. Himmel så vidrigt, det vill jag aldrig uppleva!!
Tack och hej.

2 kommentarer:

Nina*S sa...

Vad härligt det låter! Kram!

Fröken Svår sa...

Det är härligt :) Kram!