torsdag 24 september 2009

Bra liv

Jag har det så bra i mitt liv, men jag är ingen person som kan känna mig nöjd. Inte så att jag inte tycker att jag har världens bästa liv för tillfället. Men jag strävar alltid efter något mer. Det kan vara både positivt och negativt. Men, jag tror att man som människa blir trist, trött och tråkig om man resignerar och känner sig nöjd och klar. Att "nu har jag allt, jag behöver inget mer".

Jag älskar mitt liv, men jag strävar efter mer: Ny lägenhet, nya arbetsuppgifter och utmaningar, mer träning, mindre kropp. Jag tycker om att längta, att se nya saker vid horisonten.
En sak är jag dock fullständigt nöjd med och vill inte för något i hela världen byta ut. Naturligtvis är det min Älskling. Han och jag gör ju resan tillsammans. Även fast jag ibland känner att det är jag som är den ivriga av oss, som strävar efter nytt hela tiden, så tror jag att det är en av alla mina egenskaper som Älsklingen uppskattar hos mig.

Inga kommentarer: