söndag 21 juni 2009

Kan själv

Jag är en rätt självständig person, eller en väldigt självständigt person kanske man kan säga.
Jag vet att jag klarar av i princip allting jag behöver klara av, och detta helt på egen hand.
Jag behöver öva på att ta emot hjälp, at inte alltid vara den som fixar saker och ting.
Sånt blir många män VÄLDIGT skrämda av, många är helt oförmögna att hantera en självständig och självgående kvinna. Män behöver många gånger osjälvständiga kvinnor, gärna lite nervsjuka och ångestfyllda, så man som man får känna sig stor, stark och behövd.
Därför är det en underbar känsla när älsklingen säger: "fy fan vad skönt det är att du är helt självgående, jag behöver inte fixa och ordna allt för det kan du göra precis lika bra."
Behöver vi hjälp med något så ger vi den hjälpen,vi pysslar om varann och vårdar våra känslor.
Men vi gör det på exakt samma villkor och det är helt underbart.

1 kommentar:

Nina*S sa...

Ja, vi självständiga, självgående, smarta, duktiga, starka orädda kvinnor skrämmer män. Fast jag har märkt att det som skrämmer mest är när kvinnan ovan blir svag, ångestfylld och gråtande. Inte hanterbart, liksom.