måndag 24 augusti 2009

Ring

Nu har jag världens finaste ring på mitt finger. Jag är så lycklig så det bubblar i hela mig.
Allt går fort, men varken jag eller Älsklingen finner någon anledning att vänta. Både han och jag har nog inställningen att fånga dagen. Vi har olika erfarenheter som gör att vi vet att dagen kan förändras snabbt och drastiskt, så vi gör det vi vill och känner för dagen är rätt.

I natt dök J upp i en dröm. Vi skulle flyga iväg någonstans, men jag missade planet och vi skildes åt. Det är nog den mest tydliga känslan någonsin att avslutet är klart. Jag har helt och fullt gått in på min nya stig i livet. Tillsammans med världens finaste och mest omtänksamma människa jag någonsin haft förmånen att träffa.

3 kommentarer:

Nina*S sa...

Grattis!!! Var rädda om varandra och kärleken.

Fröken Svår sa...

Tack!!! Trodde aldrig jag skulle få vara med om något sånt här :)

Nina*S sa...

Ibland överträffar verkligheten dikten...