tisdag 4 augusti 2009

Tålamod

Jag är riktigt kass på att ha semester. Jag kan överhuvudtaget inte bara lata mig, då kommer relativt snabbt känslan av att vara värdelös. Har inte ens haft semester i 1 vecka och redan är jag rastlös. Som tur är åker jag och Älsklingen på en liten semester tripp i morgonkväll, kommer hem igen på söndag. Det ska bli fantastiskt mysigt. Det säga ju att gemensam semester är det ultimata testet för alla typer av relationer.

Annars känner jag mig som sagt va lite "down". Det känns som om jag inte vet var jag hör hemma. Jag har alltid älskat min lgh, men nu när jag knappt varit där på 1 månad och kommer dit så känns det främmande, tomt och ödsligt. Hos Älsklingen trivs jag inte heller, det finns ingenting i denna lgh som jag skulle vilja ha i min lgh, förutom Älsklingen själv då förstås.
Jag vill så gärna vara med honom och pga praktiska omständigheter så är det bäst att bo hos honom en tid.
Men jag är oerhört känslig för omgivningar, trivs jag inte i den yttre omgivningen så börjar jag tids nog må dåligt. Jag blir påverkad av sånt.
Så vi måste snart hitta en lösning, för detta går inte i längden. Fantastisk kärlek räcker åtminstone inte för mig i det långa loppet. Jag önskar jag hade mer tålamod än vad jag har. Kan man önska sig sånt i present tro??
Hoppas jag snart kommer in i bättre stämning. Resa bort kommer bli fantastiskt!!

2 kommentarer:

Nina*S sa...

Leta upp en ny gemensam lägenhet som ni båda trivs i vettja!

Fröken Svår sa...

Det är det som är tanken, dock finns det en del saker som måste lösas först. Därav min önskan om tålamod. Jag är urusel på att vänta :)