fredag 7 januari 2011

Negativt

Jag kanske uppfattas som rätt negativ här i bloggen, men ändå med en glimt inom mig.
När jag befinner mig inloggad på Facebook så kan jag bli så oerhört provocerad av negativa människor:
"Skottat tung snö och det var jobbigt för jag har förkylningsastma och nu kvävs jag nästan" "Hela familjen är sjuk och nu orkar jag snart inte mera" "Vill inte gå till jobbet för det är tråkigt" "Bilen är trasig och jag hatar att åka buss" bla.bla.bla.bla.

Jag blir provocerad och vill skriva nåt riktigt överhurtigt i deras statusar, men än så länge har jag låtit bli.
Jo föresten, kanske var jag lite provocerande en gång när någon gnällde över sitt stökiga hem:
"Anlita Rut då, hon är fantastisk" skrev jag. Och då fick jag minsann veta att denna person tar hand om sin egen och familjens skit på egen hand. Hoppsan!!!
Jag förvandlades då förmodligen till en kapitalist, en lat sådan, hos den här personen.
Men, det kan jag bjuda på. Tonårspunkaren i mig dyker upp ibalnd. Hon är rätt befriande att ta till när man nästan kvävs i sitt präktiga liv. (Vilket jag förövrigt älskar! Men kanske inte 24-7)

Inga kommentarer: