måndag 3 januari 2011

New year

Nu har jag tänkt på denna blogg i flera månader utan att göra något åt saken, nu ska vi se om det blir någon bättring.
Nytt år....ska det bli som vanligt eller ska jag ge mig själv en förändring? 2010 avslutades på ett något ovädrdigt sätt gällande hur jag tog hand om mig själv. Men innan dess hade jag 10 veckor i en KBT-grupp som gav mig fantastiskt mycket.
Dessa tankemönster ska jag nu återuppta. (Märker ni hur lätt jag får det att låta??)

Vi börjar dagen med havregrynsgröt PLUS att kasta soppåsen där alla pepparkakor, Alladinpraliner och saffransskorpor ligger.
Dessutom är det back to work idag. Känns faktiskt bra, jag vet ju att jag är en människa som behöver rutiner och listor för att känna mig tillfreds.
Låter trist men det är inte så farligt, jag mår bra av det och det är huvudsaken.
Älsklingen ler åt mig och säger att självklart ska jag skriva mina listor. Han tycker nog också det är lite bra, han kan ju gå och kika på matsedeln så han vet vilken matlåda han får.

Men, jag ska väl jobba lite också. På återhörande!

Inga kommentarer: