torsdag 19 mars 2009

Sovlös

Vad gör jag vaken nu?
Jag ska ju sitta på ett tåg söderut tidigt i morgon bitti.
Ögonen kommer att snurra, kroppen kommer att vara förlamad och hela mitt inre kommer att skriva NEEEEJ när klockan ringer i morgon bitti.
Har haft extremt svårt att sova några nätter.
Visserligen är jag ju en nattuggla, men även såna behöver ju sin skönhetssömn.
Vet inte varför jag blir så här ibland.
Har väl nåt med överhettad hjärna att göra kanske.

Jag tänker på det där att en del saker helt enkelt inte är för mig.
Jag skulle ju lägga ner, sluta längta, sluta hoppas.
Jag känner att jag är i det stadiet fortfarande, orkar inte ens tänka den tanken.
Men jag vill ju egentligen inte det.
Men för stunden är det nog bäst så.
Jag måste ta hand om mig själv en stund nu, inte bara rusa omkring och kastas hit och dit.
Fokusera på det som faktiskt är viktigt för mig, sköta om min nyinköpta mini magsäck, inte vara dum mot den.
Det som är viktigt för mig är ju jag.
Mig ska jag ta hand om.

Inga kommentarer: