onsdag 1 juli 2009

Avsked

När man träffar någon ny så innebär det inte per automatik att allt gammalt och jobbigt bara försvinner. Det bleknar, trängs bort men det finns någonstans i fjärran.
I natt dök J upp i en dröm, det kändes konstigt när jag vaknade. Något lite ledset kändes i bröstet. Drömmen handlade om att jag träffade hans flickvän och att jag berättade för henne att J är vidrigt tråkig när han blir sjuk, inget att bry sig om, han blir snäll igen när han tillfrisknar.
Det var mer saker, hans familj dök upp. Jag sa hej då, lämnade över, avslutade.
En lite tung känsla finns kvar, jag kommer nog alltid sörja att det inte blev han och jag. Han kommer alltid att vara viktig och speciell för mig, dock var det inte meningen att det ska vara han och jag. Hade det varit det meningen så hade det blivit så.
Min mamma säger att det finns en mening med allt, och så är det nog. Det var inte meningen att det skulle bli jag och J, för då hade jag aldrig träffat Älsklingen. Då hade jag aldrig fått känna mig så här trygg och älskad som jag gör nu.
Men nu kommer jag sörja en stund, om några timmar ska jag släppa taget, gå vidare, inse att detta är det absolut bästa som kunde hända.

Inga kommentarer: