tisdag 21 juli 2009

Sliten

6 dagar kvar att arbeta, sen ska jag vara ledig i 17 dagar. Det ska bli helt fantastiskt skönt.
Året som gått har varit ett intensivt och händelserikt år, både privat och på jobbet. Det har varit både positiva och negativa saker som hänt. Negativa saker tar mer energi förstås och jag känner nu trots all glädje jag känner att jag är sliten. Behöver verkligen vara ledig och samla kraft.

Jag ser fram emot sensommaren och hösten, vi har stora planer och förhoppningsvis så går dom i lås. Jag är ju ivrig och impulsiv, men försöker ta en dag i taget. Jag kan inte göra något för att påskynda det hela utan det ligger i händerna på andra.
Jag är en handlingskraftig person i många lägen, är det något som behöver fixas så gör jag det. Därför är det ett gnutta frustrerande att inte kunna påverka, att andra måste genomföra en massa saker innan jag kan kliva in i handlingarna.
Måste säga att jag är lite imponerad av mig själv som lyckas lägga band på mig, som kan slappna av och invänta.
Det beror nog också på att jag vet att vi vill exakt samma sak, då blir det lättare att avvakta. Jag får väl återkomma i ämnet frustration, för den lär säkert komma tids nog.

Inga kommentarer: