söndag 11 januari 2009

Allt blev tomt

Har haft en liten flirt ett tag, men det gick inte som jag ville.
Det blir så tomt, efter intensiva veckor med samtal, msn, sms, mms och dejter, så blir det bara tyst. Det är ju så härligt med pirret i magen, förväntningarna, spänningen. Lika ohärligt är det när det bara tar slut. Man kan slänga mobilen långt ner i väskan och inte bry sig, för det kommer inget gulligt sms, man behöver inte vänta på ringsingnalen och man behöver inte planera nån dejt. Så tråkigt är det!

Det värsta är nog att detta var en toppenkille, vi hade mycket gemensamt, många beröringspunkter där det kändes som om vi förstod varandra. Jag blir så ledsen när jag tänker på det. När ännu en person försvinner pga min oförmåga att jag inte kan visa upp mig. Jag känner mig som ett stort tomt hål där det inte finns något som helst innehåll.

Varför ger jag mina vänner så mycket, varför fyller jag en sån stor och betydelsefull del i deras tillvaro när jag inte kan göra det när det kommer till romantik. Varför kan jag inte visa upp mina goda egenskaper för killar som intresserar mig, varför kan jag inte få dem att känna det där innerliga för mig.

Det blev en hel del tårar i går, inte för att jag hann bli kär i denna kille, inte på långa vägar. Utan för att jag känner mig så tom, så hjälplös och handfallen. Var är handlingskraften som jag har i så många andra sammanhang?

I vilket fall som helst så saknar dig. Men det går över, det går över. Det, om nåt, har jag lärt mig. Det går alltid över......men vill inte ha några mer saker som ska behöva gå över.

Inga kommentarer: