fredag 16 januari 2009

Världens bästa bror

Jag har verkligen det. Om jag bad om det så skulle han pröva att plocka ner månen åt mig. Det finns nog inget han inte skulle försöka göra för mig om jag bad honom om det.
Jag gör allt för att skydda honom från mina demoner som bor inne i mig. Han har sett dom skymta fram ibland, då har jag sett smärtan hos honom. Förtvivlan över att han inte kunnat hjälpa mig tillräckligt. Nu har jag ju blivit lite äldre och klokare...(host)
Jag låter i alla fall inte demonerna ta överhand, jag har skydd och vapen att hålla dom på behörigt avstånd. Men dom finns ju där långt inne, och där ska dom stanna.
Jag kommer aldrig visa dom för min bror, skulle han veta vad jag har gått igenom så tror jag han skulle gå sönder, han skulle inte kunna hantera det. Och det vill jag inte utsätta honom för, han ska få fortsätta vara min starka storebror som alltid alltid finns till hands.
Jag vill aldrig göra honom illa, han har lidit nog av det lilla han sett.

Han var i alla fall här i stan igår, därför blir det så påtagligt, då kommer jag på att jag älskar honom. Då kommer jag på att det är nog jag som skyddar honom mer än vad han skyddar mig. Men, det kommer han aldrig att få veta.

Inga kommentarer: