onsdag 14 januari 2009

Självkänsla 3

Dagens affirmation: Jag är min bästa vän

Det är även detta både sanning och lögn. Jag är egentligen inte rädd att vara själv, jag har lärt mig att vara det och har även ett stort behov av att vara det ibland. Så på det sättet kan man säga att jag trivs med mitt eget sällskap, oftast i alla fall. Och det är ju det som är kruxet; när jag inte trivs med att vara bara med mig själv, när jag inte tycker om mig själv så har jag en förmåga att vara dum mot mig själv. Hetsätning (dessa tider är dock förbi nu, det är numera en teknisk omöjlighet för mig att göra det), för mycket alkohol, kedjerökning, destruktiva relationer.
Och sin bästa vän är man ju inte medvetet dum mot, vilket jag fortfarande är mot mig själv ibland. Så även på denna punkt har jag lite att jobba med.

Inga kommentarer: